Aktualności
Czym jest merchandising i w jaki sposób można go wykorzystać w sklepie internetowym?

Merchandising to działania marketingowe wykorzystywane w celu poprawy efektów sprzedaży konkretnego produktu w sklepie stacjonarnym. Towary układane są na półkach w taki sposób, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i zachęcić ich do zakupu. Czy można zatem wykorzystać to narzędzie w sklepie internetowym? Jeśli tak, to w jaki sposób? Zachęcamy do lektury.

Merchandising ‒ co to jest?

Słowo merchandising można zdefiniować na dwa sposoby. Pierwszy z nich dotyczy prezentacji towarów, natomiast drugi rozszerza nieco to pojęcie, ponieważ odnosi się do działań, wykorzystujących rozpoznawalne postaci czy też obiekty, w celu zwiększenia sprzedaży. Popularnym przykładem takiego merchandisingu może być użycie w kampaniach reklamowych, np. produktów z płatkami śniadaniowymi znanych bohaterów filmowych czy komiksowych. W tekście tym skupimy się jednak na pierwszej definicji, która popularnie określana jest również jako visual merchandising. 

Podstawowe zasady visual merchandisingu 

Według podstawowych zasad visual merchandisingu najatrakcyjniejszym dla klientów miejscem w sklepie jest środek alejki. Tam umieszczane są najlepsze towary, które przykuwają wzrok. W przypadku półek atrakcyjniejsze, czyli zwykle droższe artykuły, znajdują się po lewej stronie, natomiast mniej atrakcyjne, po prawej. Bardzo ważna jest również komplementarność towaru, czyli umieszczanie artykułów pokrewnych nieopodal siebie, np. kawy i słodkich przekąsek.

Merchandising w sklepie internetowym ‒ jak wykorzystać?

Pewne ogólne zasady merchandisingu, wykorzystywane w sklepie stacjonarnym, można przenieść w bardzo łatwy sposób na funkcjonowanie sklepu internetowego. Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych czynności, jakie należy wykonać.

  • Pozytywny wizerunek sklepu w internecie ‒ podkreśl to, czym Twój sklep różni się od konkurencji, uprość nawigację, zaprezentuj czytelną ofertę.
  • Prezentacja towaru ‒ zadbaj o to, aby był on przedstawiony czytelnie, przyjrzyj się elementom graficzny witryny, umieść wyraźne, duże zdjęcia, a także dodaj opisy. Postaw na unikatowość.
  • Ostatnio zakupione produkty ‒ pokazuj osobom przebywającym na Twojej stronie najpopularniejsze, kupione w ostatnim czasie towary, a także artykuły powiązane z tymi, których poszukuje klient.
  • Różnorodna oferta ‒ zadbaj o to, aby stale poszerzać swój asortyment, dzięki temu Twoja oferta będzie dla klientów dużo atrakcyjniejsza.
  • Promocje i wyprzedaże ‒ wielu klientów lubi korzystać z promocji oraz z cyklicznych wyprzedaży towaru. Nabycie artykułu po obniżonej cenie pozwala klientom mieć świadomość skorzystania z dobrej okazji.

Merchandising jest popularnym narzędziem marketingowym sprawdzającym się przede wszystkim w sklepach stacjonarnych. Jest to aktywność, polegająca na ułożeniu towarów w taki sposób, aby zwracały uwagę klientów i tym samym lepiej się sprzedawały. Merchandising można wykorzystać również w sklepie internetowym. W tym wypadku należy skupić się głównie na odpowiednim przedstawieniu i zareklamowaniu towaru. Liczy się, między innymi oprawa graficzna, tekst, a także ilość i różnorodność towaru.

×
Centrum HIT
Godziny otwarcia centrum
Centrum jest dziś Zamknięte do 9:00 Jutro od 9:00 do 21:00
Godziny otwarcia centrum Plan galerii
Briju • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Apteka Centrum • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Big Star • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Boshido • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Carrefour • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki CCC • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Diverse • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki DPD • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Empik • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Esmoking World Asortyment • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Esotiq • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Eyfel • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Fitness Klub Forma • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Grycan • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki H&M • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Home & You • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Iqos • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Kantor Exchange • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Kik • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki KS Sport • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Mały Gigant • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Martes-Sport • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Midizoo • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Monnari • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Neonail • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Neonet • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Inpost paczkomat • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Pepco • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Bielizna Quiosque • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Bar Van Binh • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Retro Zakład Fryzjerski • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Rossmann • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Jubiler Abak • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Smyk • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Style Optic • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki Telcom • Centrum Handlowe Hit • Nowy Dwór Mazowiecki Telepizza • Galeria Hit • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Top secret • Kurtka Damska • Centrum handlowe Nowy Dwór Mazowiecki Wakacje.pl • CH Hit • Galeria Nowy Dwór Mazowiecki